Yoga for Runners 2024

Clasă de Yoga for Runners, special creată pentru alergători, de către instructori Yoga cu experiență personală în alergare. 10 sesiuni gratuite pentru primii 25 de participanți care se înscriu la clase.

Programul Yoga for Runners este susținut de către partenerii noștri de nădejde One2Yoga România și constă într-o pregătire fizică, psihică și emoțională pentru cel mai mare eveniment de alergare din Regiunea Nord-Est, Semimaraton Iași. Acesta poate fi urmat de oricine este pasionat de alergare și sport, de la amatori la alergătorii de profesie.

Runningul poate provoca vătămări datorită naturii sale repetitive și a dezechilibrelor musculo-scheletale rezultate. La nivel fizic, Yoga restabilește echilibrul și simetria corpului. Alergătorii sunt adesea atrași de Yoga pentru a rezolva anumite probleme, cum ar fi îmbunătățirea flexibilității, eliminarea tensiunilor musculare sau a celor de la nivelul tendoanelor, slăbirea genunchilor sau dureri de spate. Mulți practicanți sunt uimiți de lumea pe care o deschide Yoga, în special capacitatea de întărire și folosirea mușchilor pe care nu i-au perceput niciodată, dar mai ales de modalitatea de utilizarea a psihicului și emoțiilor, a respirației ritmate și a relaxării la voință a grupelor musculare.

Practica în clasa Yoga for Runners urmează metoda lui Patanjali, părintele sistemului Yoga. Este metoda clasică, originală, care mai este denumită și Yoga Darśana. Literal darśana înseamnă „a vedea”. Yoga Darśana nu este însă procesul vederii cu ochii fizici sau cu oricare alt simț destinat lumii exterioare – înseamnă a vedea dincolo de simțuri și dincolo de minte. Este procesul vederii când ochii și celelalte simțuri sunt retrase în interior, iar mintea se află sub control absolut. Este un mijloc de „a vedea invizibilul” sau de „a vedea prin intuiție spirituală”.

Iată aspectele practice legate de clasele de yoga:

Unde se țin clasele de Yoga for Runners?

Fundația Bucuria Vieții, Str. Morilor nr.11 Iași.

Când pot merge la Yoga for Runners?

Clasele de Yoga for Runners se țin în fiecare miercuri seară de la 19:30 – 21:00, începând cu 21 februarie 2024. La clasă pot participa 25 de persoane.

Cât durează o clasă de Yoga for Runners?

1 oră și 30 de minute.

Cum mă înscriu la Yoga for Runners?

Pentru înscriere, alergătorii interesați sunt rugați să completeze acest Google Form cu nume, email și telefon. Primii 25 de alergători care completează formularul vor fi validați. Aceștia vor intra într-un grup de Whatsapp pentru a ști cum să se pregătească de clase.

La câte clase gratuite de Yoga for Runners pot participa?

În total sunt 10 clase de yoga, începând cu 21 februarie și terminând cu 24 aprilie. Cei care se înscriu pot participa la toate clasele de Yoga for Runners sau la câte doresc.

Ce se întâmplă cu clasele de Yoga for Runners după Semimaraton Iași?

Clasele de yoga pot fi continuate contra cost în discuție cu One2Yoga România.

Iată și alte informații despre Yoga for Runners.

✅ Câteva sfaturi pentru o practică reușită:


  • Încearcă să lași cel puțin 2-3 ore între masa de prânz și sesiunea de Yoga;
  • Folosește o îmbrăcăminte lejeră, sport, confortabilă (poate fi folosit și echipamentul de alergare sau orice alt echipament sportiv);
  • Este bine de evitat purtarea brățărilor, cerceilor sau a altor bijuterii pe timpul practicii.

✅ Uite ce beneficii are combinația Yoga – alergare:

👉 Alergare mai eficientă

Yoga întinde și lungește mușchii, astfel încât aceștia devin mai flexibili și capabili să reacționeze în timpul alergării. Astfel scade rigiditatea musculară și crește amplitudinea de mișcare a articulațiilor șoldurilor, umerilor, gleznelor și flexibilizează coloana vertebrală. Șoldurile mai lungi și o mobilitate mai mare a articulației șoldului creează un pas de alergare mai lung și mai fluid. Forța și lungimea câștigate de mușchi ajută la stabilizarea scheletului, ceea ce duce la o alergare mai rapidă. O articulație flexibilă necesită mai puțină energie pentru a se deplasa, în timp ce un corp flexibil creează mișcări mai eficiente din punct de vedere energetic. Alergările devin astfel mai puțin obositoare și mai plăcute.

👉 Prevenirea accidentelor

Îmbunătățirea simetriei, alinierii și echilibrului prin Yoga previne apariția accidentelor și vindecă leziunile cronice și recurente. Posturile de Yoga ajută la alinierea articulației genunchiului și întăresc picioarele pentru o mai bună absorbție a șocurilor. Acest lucru reduce impactul de susținere a greutății în timpul alergării.  

👉 Recuperarea după cursă

Practica Yoga după cursă ajută la eliminarea rigidității cauzate de acumularea de acid lactic în țesutul muscular. Participanții la un curs de Yoga, a doua zi după semimaraton sau maraton,  sunt uimiți de viteza de recuperare. Timpii de recuperare sunt reduși, astfel încât alergătorii sunt capabili să se întoarcă pe terenul de antrenament.

#YogaforRunners #semimaratoniasi #2024

Centric IT Solutions Romania: „Fiecare linie de cod poate aduce o schimbare în lume”

La Centric IT Solutions Romania, credem că fiecare linie de cod poate aduce o schimbare în lume. Ca parteneri în transformarea digitală suntem implicați alături de colegii și clienții noștri în a construi viitorul prin tehnologie și inovație. Participăm la evenimente și proiecte sociale din dorința de a contribui la dezvoltarea comunității din care facem parte, ne implicăm și sprijinim inițiativele care promovează educația, starea de bine și susțin cauzele importante pentru comunitatea noastră. Suntem creatori de soluții, dar și susținători ai inițiativelor sociale și educaționale.

Mulțumim pentru oportunitatea de a participa și de a contribui!

Cu inovație și entuziasm,

Echipa Centric IT Solutions Romania

Facebook: @CentricITSolutionsRomania

Instagram: @centricitsolutionsromania

Linkedin: @centricitsolutionsromania

🥳 Start înscrieri Semimaraton Iași 2024

Cu mare bucurie vă anunțăm că au început înscrierile pentru Semimaraton Iași 2024. Evenimentul va avea loc duminică, 21 aprilie 2024 și invită la start toți iubitorii de mișcare și de fapte bune.

Traseul alergării pornește din fața Palatului Culturii și ajunge în Copoul înverzit, printre frumoasele clădiri istorice ale Iașului. Ziua evenimentului este și un minunat prilej de luat la pas Iașul primăvăratec, din timp ce accesul auto pe traseul Semimaraton Iași este restricționat. În 2023, traseul a fost măsurat sub patronajul Federației Române de Atletism și omologat de World Athletics și AIMS – Association of International Marathons and Distance Races, ceea ce înseamnă că rezultatele obținute sunt recunoscute internațional. De asemenea, traseul curselor competitive – semimaraton, cros 10 km, cros 5 km – va rămâne neschimbat în anii următori.

START / Piața Palat – Str. Anastasie Panu (întoarcere la intersecția cu str. Sf. Lazăr) – Str. Anastasie Panu

– Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt – Str. Ion C Bratianu – intoarcere in jurul statuii Miron Costin – Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt

– Strada Arcu – Strada Gavril Muzicescu – Piața Mihai Eminescu

– Bulevardul Carol I – Str General Henri Mathias Berthelot –  intoarcere la Facultatea de informatica inainte de intrarea la Spital

– Bulevardul Carol I – intoarcere inainte de intersectia Strada General Toma Dimitrescu (trecerea de pieton de langa Statia Stadion)

–  Aleea Ghica Vodă (până în dreptul stadionului, întoarcere) – Aleea Ghica Vodă – intrare STADION – Aleea Ghica Vodă

– Bulevardul Carol I – Str Toma Cozma (intoarcere inainte de intersectia cu Str.T. Maiorescu-Str.N.Istrati- coltul Colegiul Național „Costache Negruzzi”) – Str Toma Cozma

– Bulevardul Carol I – Piața Mihai Eminescu – Str. Gavril Musicescu – Strada Arcu – Bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt

– str. Palat – întoarcere pe strada Palat (înainte de sf Andrei) – str. Palat – Piața Palat/FINIȘ.

Alături de cursele competitive, pasionații de alergare pot opta și pentru cursa populară de 2,5 km. Semimaraton Iași promovează mișcarea atât pentru adulți, cât și pentru copii. De aceea, cei mici și adolescenții pot fi înscriși în Cursa copiilor. Iar începând cu ediția din 2023, personele cu dizabilități sunt invitate să participe în Cursa personelor cu dizabilități, care demonstrează că oricine poate fi un erou al copiilor defavorizați.

Semimaraton Iaşi este cel mai mare eveniment de alergare din regiunea de Nord-Est a României, care are ca scop promovarea mişcării şi implicarea comunităţii locale într-o acțiune de strângere de fonduri pentru susţinerea copiilor fără posibilităţi materiale, copii pentru care supravieţuirea zilnică este adevărata competiţie. Astfel, sunt susținute două cauze:

• copiii fără posibilități materiale care vor să meargă la școală sprijiniți de Asociația Salvați Copiii Iași

• burse de studiu pentru elevi din mediul rural, cu un coeficient de inteligență superior sprijiniți de Asociația ProRuralis Iași.

 „Aleargă cu inima!” la cel mai mare eveniment de mișcare în aer liber. Fiecare kilometru alergat la Semimaraton Iași poate însemna încă o zi de școală pentru un copil.

Site oficial: https://semimaratoniasi.ro/

Înscriere: https://semimaratoniasi.ro/inscriere/formular/

Facebook: https://www.facebook.com/semimaratoniasi/

Instagram: https://www.instagram.com/semimaratoniasi/

Linkedin: https://www.linkedin.com/in/semimaratoniasi/

Organizatori: Rotary Iași Club Copou, Salvați Copiii Iași, Primaria Municipiului Iași.

Organizatorii mulțumesc sponsorilor și partenerilor din ediția 2023:

CU SPRIJINUL: Inspectoratul Județean de Poliție, Politia Locala, Inspectoratul Județean de Jandarmi, ISU, SMURD

Partener Media Principal: Europa FM

PARTENER PLATINUM: UNITED BUSINESS CENTER, IULIUS MANAGEMENT CENTER

PARTENERI DIAMOND: AXA FARM, MEDIBLUE, CENTRIC, ESET, BORG WARNER, ECONT, EDOC CENTER

PARTENERI GOLD: VISMA SOFTWARE, CONDUENT, MISAVAN, PIM, AUCHAN

PARTENERI SILVER: ALTEN DELIVERY CENTER, OXYGEN, PC DENTAL, ENDAVA, VITESCO TECHNOLOGIES, BMW APAN MOTORS, Life Dental Spa, OSF Digital, HCL Tech, Expert Network, LEVI9, Webbeds

PARTENERI BRONZE: Modular Services

PARTENERI MEDIA: Wink NETWORK, ZIARUL DE IASI, ALLDOVA, INFOANUNT, AGORA PRESS, IAȘI TV LIFE,  TVR Iași, TELE M, CURIERUL DE IASI.

PARTNER PRINCIPAL OUTDOOR: FABRICA DE PRINT

PARTENER SPORTIV: ACS ATLETIS, OXYGEN, PEOPLE FOR SPORT

PARTENERI OUTDOOR: AFFICHAGE, GETICA, EURMEDIA, UNITED MEDIA

Parteneri: TWINKLE STAR, ADOR BOWEN, ONE2YOGA ROM NIA, MADALINA BEJAN-OJIGA, MEDALII ALEX SZTANKOVITS, Algorithmics, Paul Pădurariu Photographer, Gold Nutrition, Farmaciile Fortis, Fiterman Pharma, Laboratoarele Praxis, ND PHARMA, FIKA, HEINEKEN, Exonia, BABY HUB, MOLID SECURITATE, KRUD EXPRESS, KRUD, VODAFONE, EON, GOLD NUTRITION, FUNDATIA ESET, Crama Gramma

Parteneri sportivi: ACS ATLETIS, Federația Română de Atletism, Asociația Județeană de Atletism Iași, Liga ETH, Directia de Sport

Parteneri organizare tehnic: Asociația People for Sport, Asociația Elite Running

Parteneri instituționali: Inspectoratul Școlar Județean Iași, Inspectoratul Județean de Poliție Iași, Inspectoratul de Jandarmi Județean Iași, I.S.U.J. Iași, Serviciul Județean de Ambulanță Iași, Apavital, SALUBRIS

PARTENER VIDEO ȘI PHOTO: UNREEL MEDIA, ALEX RĂȚOI, PAUL PADURARIU PHOTOGRAPHER, BIANCA PREDA

PARTENER HIDRATARE: AQUA CARPATICA

PARTENERI PREMII: ALTEN, BORG WARNER, LIFE DENTAL SPA, AXAFARM, PC DENTAL, ESET

PARTENER INCALZIRE: OXYGEN

Restricții de trafic 23 aprilie pe traseul Semimaraton Iași

Cu 2 zile înainte de start, Semimaraton Iași 2023 anunță soare și o duminică de primăvară numai bună de luat Iașul la pas. Traficul auto va fi închis pe traseul evenimentului, duminică 23 aprilie, între orele 07:30 – 16:00, cu restricții de circulație în zonele:

  • Piața Palat;
  • Strada Anastasie Panu, sector de drum cuprins între strada Palat și strada Sfântul Lazăr;
  • Strada Palat, sector de drum cuprins între strada Anastasie Panu și strada Sfântul Andrei;
  • Bulevardul cel Mare și Sfânt;
  • Strada I. C. Brătianu, sector de drum cuprins între strada Agatha Bârsescu și strada Cuza Vodă;
  • Strada Arcu;
  • Strada Gavril Musicescu;
  • Piața Mihai Eminescu;
  • Bulevardul Carol I – Strada Toma Cozma, sector de drum cuprins între Bulevardul Carol I și strada N. Istrati;
  • Strada General H. M. Berthelot, sector de drum cuprins între Bulevardul Carol I și accesul în incinta Spitalului Militar;
  • Aleea Grigore Ghica Vodă (până la intersecția cu strada Toma Dumitrescu).

Restricțiile sunt incluse și pe Waze: https://www.waze.com/en-GB/events/iasi-halfmarathon-2023-04-23

Traseul pentru cursele de 21km Europa FM, cros 10km Borg Warner, cros 5km Eset și cursa populară 2,5 km Centric și cursa copiilor Visma poate fi consultat aici: https://semimaratoniasi.ro/participanti/traseu/

De asemenea, iată și alte linkuri utile din eveniment:

Vineri și sâmbătă, 21 – 22 aprilie, orele 10:00 – 20:00, kiturile de alergători se iau din Palas Mall, zona Atrium, insula #SemimaratonIasi. Duminică 7:30 – 8:30, 23 aprilie, pot lua kiturile doar concurenții din afara Iașului. În fiecare kit, concurenții găsesc tricoul oficial, număr, apă, baton energizant și o mulțime de surprize și vouchere cu gratuități din partea sponsorilor.

Succes participanților și mulțumiri celor care îi susțin, partenerilor, sponsorilor și voluntarilor din eveniment.

Mediblue, sponsor Diamond în Semimaraton Iași 2023

Pentru că alergarea înseamnă sănătate, centrul medical Mediblue s-a alăturat #SemimaratonIasi în calitate de sponsor Diamond.

Aici detalii despre lucrurile minunate care se întâmplă atunci când sănătatea e pe mâini bune: Mediblue

#mediblue #sponordiamond

Fabrica de Print, partener outdoor Semimaraton Iași 2023

Așa parteneri să tot ai! Fabrica de print este alături de alergători la fiecare ediție a Semimaraton Iași cu bannere, steaguri, colantarea statiilor de tramvai si a tramvaiului. Le mulțumim cu recunoștință!

#fabricadeprint #parteneroutdoor

Yoga for Runners 2023

Clasă de Yoga for Runners, special creată pentru alergători, de către instructori Yoga cu experiență personală în alergare.  Gratuit pentru participanții la Semimaraton Iași 2023.

Programul Yoga for Runners este susținut de către partenerii noștri de nădejde One2Yoga România și constă într-o pregătire fizică, psihică și emoțională pentru cel mai mare eveniment de alergare din Regiunea Nord-Est, Semimaraton Iași. Acesta poate fi urmat de oricine este pasionat de alergare și sport, de la amatori la alergătorii de profesie.

Runningul poate provoca vătămări datorită naturii sale repetitive și a dezechilibrelor musculo-scheletale rezultate. La nivel fizic, Yoga restabilește echilibrul și simetria corpului. Alergătorii sunt adesea atrași de Yoga pentru a rezolva anumite probleme, cum ar fi îmbunătățirea flexibilității, eliminarea tensiunilor musculare sau a celor de la nivelul tendoanelor, slăbirea genunchilor sau dureri de spate. Mulți practicanți sunt uimiți de lumea pe care o deschide Yoga, în special capacitatea de întărire și folosirea mușchilor pe care nu i-au perceput niciodată, dar mai ales de modalitatea de utilizarea a psihicului și emoțiilor, a respirației ritmate și a relaxării la voință a grupelor musculare.

Practica în clasa Yoga for Runners urmează metoda lui Patanjali, părintele sistemului Yoga. Este metoda clasică, originală, care mai este denumită și Yoga Darśana. Literal darśana înseamnă „a vedea”. Yoga Darśana nu este însă procesul vederii cu ochii fizici sau cu oricare alt simț destinat lumii exterioare – înseamnă a vedea dincolo de simțuri și dincolo de minte. Este procesul vederii când ochii și celelalte simțuri sunt retrase în interior, iar mintea se află sub control absolut. Este un mijloc de „a vedea invizibilul” sau de „a vedea prin intuiție spirituală”.

Iată aspectele practice legate de clasele de yoga:

Unde se țin clasele de Yoga for Runners?

Fundația Bucuria Vieții, Str. Morilor nr.11 Iași.

Când pot merge la Yoga for Runners?

Clasele de Yoga for Runners se țin în fiecare marți seară de la 19:30 – 21:00, începând cu 21 februarie 2023 (UPDATE 20.02.23: clasă ocupată în totalitate). Primii 20 de înscriși intră în acest slot orar, iar următorii înscriși în fiecare miercuri dimineață de la 07:30 – 9:00.

Cât durează o clasă de Yoga for Runners?

1 oră și 30 de minute.

Cum mă înscriu la Yoga for Runners?

Pentru înscriere, alergătorii interesați sunt rugați să lase un mesaj cu numele și numărul de telefon pe monica.cretu@salvaticopiii-iasi.ro. Apoi vor intra într-un grup de Whatsapp pentru a ști cum să se pregătească de clase.

La câte clase gratuite de Yoga for Runners pot participa?

În total sunt 9 clase de yoga, începând cu 21 februarie și terminând cu 18 aprilie. Cei care se înscriu pot participa la toate clasele de Yoga for Runners sau la câte doresc.

Ce se întâmplă cu clasele de Yoga for Runners după Semimaraton Iași?

Clasele de yoga pot fi continuate contra cost în discuție cu One2Yoga România.

Iată și alte informații despre Yoga for Runners.

✅ Câteva sfaturi pentru o practică reușită:

  • Încearcă să lași cel puțin 2-3 ore între masa de prânz și sesiunea de Yoga;
  • Folosește o îmbrăcăminte lejeră, sport, confortabilă (poate fi folosit și echipamentul de alergare sau orice alt echipament sportiv);
  • Este bine de evitat purtarea brățărilor, cerceilor sau a altor bijuterii pe timpul practicii.

✅ Uite ce beneficii are combinația Yoga – alergare:

👉 Alergare mai eficientă

Yoga întinde și lungește mușchii, astfel încât aceștia devin mai flexibili și capabili să reacționeze în timpul alergării. Astfel scade rigiditatea musculară și crește amplitudinea de mișcare a articulațiilor șoldurilor, umerilor, gleznelor și flexibilizează coloana vertebrală. Șoldurile mai lungi și o mobilitate mai mare a articulației șoldului creează un pas de alergare mai lung și mai fluid. Forța și lungimea câștigate de mușchi ajută la stabilizarea scheletului, ceea ce duce la o alergare mai rapidă. O articulație flexibilă necesită mai puțină energie pentru a se deplasa, în timp ce un corp flexibil creează mișcări mai eficiente din punct de vedere energetic. Alergările devin astfel mai puțin obositoare și mai plăcute.

👉 Prevenirea accidentelor

Îmbunătățirea simetriei, alinierii și echilibrului prin Yoga previne apariția accidentelor și vindecă leziunile cronice și recurente. Posturile de Yoga ajută la alinierea articulației genunchiului și întăresc picioarele pentru o mai bună absorbție a șocurilor. Acest lucru reduce impactul de susținere a greutății în timpul alergării.  

👉 Recuperarea după cursă

Practica Yoga după cursă ajută la eliminarea rigidității cauzate de acumularea de acid lactic în țesutul muscular. Participanții la un curs de Yoga, a doua zi după semimaraton sau maraton,  sunt uimiți de viteza de recuperare. Timpii de recuperare sunt reduși, astfel încât alergătorii sunt capabili să se întoarcă pe terenul de antrenament.

#YogaforRunners #semimaratoniasi #2023